אלכוהולוויסקיכללי

וויסקי אירי סינגל מאלט

וויסקי אירי סינגל מאלט הוא וויסקי הנדיר באיכותו הגבוהה

קיימים מספר סוגים של וויסקי. אלה מתחלקים באופן גס לוויסקי אירי, וויסקי סקוטי ועוד. מבין סוגי הוויסקי הקיימים ניתן למצוא מבחר רחב של סוגים כמו וייסקי בושמילס, וויסקי ג’יימסון, וויסקי גרינור, וויסקי טולמור דיו, וויסקי טילינג סינגל גריין, וויסקי טילינג סמול באץ’, וויסקי נפוג קסל מולט, וויסקי פאדי, וויסקי קילבגאן, וויסקי קלונטרף ווויסקי אירי פאוורס גולד. ביניהם קיים כמובן גם וויסקי אירי סינגל מאלט.

במה שונה וויסקי אירי מוויסקי סקוטי

וויסקי סקוטי דבר ראשון עובר שני זיקוקים בלבד, לעומת הוויסקי האירי כמו וויסקי אירי סינגל מאלט, עובר שלושה זיקוקים. הבדל זה משמעותי מאוד, הוא גורם לכך שהוויסקי האירי קליל הרבה יותר ונגיש יותר לעומת הוויסקי הסקוטי. בנוסף, בוויסקי אירי כמו וויסקי סינגל מאלט מאירלנד משתמש בפחם לשם ייבוש הלתת והוויסקי הסקוטי משתמש בכבול. הכבול מעניק טעם מעושן ייחודי לוויסקי, האהוב מאוד על אנשים שונים. סוגי וויסקי שונים מובדלים זה מזה במספר דרכים, בהם דרך הזיקוק, סוג הלתת ולפעמים התבלינים בהם הם מתובלים.

 וויסקי אירי סינגל מאלט הוא מותג של יוקרה ורושם

הוויסקי הפך למשקה המזוהה עם יוקרה, עם מעמד גבוה, עם רמת חיים גבוהה ועם רושם. לא תמצאו הרבה אנשים המחזיקים בביתם וויסקי איכותי, הדבר נובע כמובן גם ממחיר בקבוק משקה אחד. לדוגמא, וויסקי גלנפידיך בן 21 שנה עולה 1,169 שקלים! נפח בקבוק זה הוא 750 מ”ל בלבד! לעומת זאת, ניתן גם למצוא בקבוקי וויסקי זולים יותר כמו וויסקי גלנפידיך בן 15 שנה שעולה 258 שקלים, וגם נפחו הוא 750 מ”ל.

וויסקי מעורב

וויסקי אירי שהוא סינגל מאלט הוא נדיר מאוד מכיוון והוא מיוצר כולו רק במזקקה אחת וכן כולו עשוי רק מלתת שעורה. לרוב ניתן למצוא וויסקי אירי מעורב. וויסקי אירי סינגל מאלט הוא כה נדיר כך שקשה מאוד למצוא אותו במדפי המשקאות בארץ ולפעמים צריך לעבור הרבה מאוד מקומות עד שמוצאים אחד.

במידה והחלטתם לוותר על וויסקי שמקורו מאירלנד סינגל מאלט אפשר למצוא בארץ הרבה סוגי וויסקי אחרים בישראל, באיכות גבוהה. אחד מהם הוא וויסקי איירישמן 0. זהו וויסקי אירי מעורב מוויסקי מאלט בעיקר וגם מוויסקי העשוי מדגנים אחרים. וויסקי זה מיוצר כמובן בזיקוק משולש ומתבגר לפחות עשר שנים לפני מכירתו.

 

Tags

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Close
Close