יום שלישי , 17 יולי 2018
דף הבית » כללי » על היתרונות הבריאותיים שבהכנת מיצים ושייקים טבעיים

על היתרונות הבריאותיים שבהכנת מיצים ושייקים טבעיים

כל תזונאי ממליץ על צריכת פירות באופן קבוע בשל היתרונות הבריאותיים הקיימים בהם. ההמלצה הרווחת היא לצרוך פירות מגוונים ובכל צורה אפשרית בין אם על ידי אכילתם או על שתיית מיצים טבעיים המבוססים על  פירות שנסחטו.

בפירות השונים ישנם שפע של ויטמינים ומינרלים מכל הסוגים. בנוסף הם מכילים מינרלים דוגמת ברזל, סידן ואבץ החיוניים לשלד, למערכת השרירים ולמערכות אחרות בגוף. לבד מכל אלה, יש בהם שפע של סיבים שתורמים רבות לתפקוד יעיל של מערכת העיכול.

עוזרים לעיכול ומעניקים תחושת שובע!

מיצים ושייקים טבעיים מסייעים גם בעיכול המזון האחר אותו אוכלים, ומשום כך, ממליצים תזונאים על שילוב של פירות או מיצי פירות בכל ארוחה. למיצים יש יתרון ניכר על אכילת הפירות בכך שהם קלים יותר לעיכול.  המסחטה  היא זאת  שעושה את העבודה עבור מערכות העיכול וספיגת המיצים טובה ומהירה יותר. מומלץ כמובן לרוב לשתות כל מיץ מיד עם סחיטתו אבל גם בעת אחסון במקרר לשתייה מאוחרת יותר ישמור רבות מהוויטמינים והמינרלים המצויים במשקה הסחוט.

בנוסף לכך, מספקים המיצים הטבעיים תחושת שובע אדירה שיכולה לעזור בעת דיאטה. כך הם תורמים לתזונה הכרחית ונכונה שאיננה מוגזמת. תחושת השובע תימנע מהאדם אכילת יתר ותתרום לבריאותו. מיצים יכולים לסייע גם במקרים בהם מערכת העיכול של האדם איננה מתפקדת בצורה טובה בשל בעיות רפואיות או בשל תרופות מסוימות אותם נוטלים על בסיס מזדמן או קבוע.

מסייעים בדיאטה ומונעים המון מחלות…

מחקרים מוכיחים ששתיית מיצים שנסחטו מפירות שונים מסייעת רבות במאמצי דיאטה. המחקרים הראו ששתיית שייק ירוק על בסיס יומי מסייעת לירידה משמעותית במשקל כבר בתקופה הראשונה של הדיאטה.

המחקרים נעשו על שתי קבוצות אנשים, כאלו ששתו שייק ירוק, ואחרים, שמנעו אותם מהם. התוצאות הראו שמשקלם של אלו בקבוצה הראשונה השותים שייק ירד משמעותית לעומת הקבוצה השנייה. תחושת השובע תרמה כאן מאוד להפחת הרצון באכילה מוגזמת. שייקים ומיצים טבעיים, ובמיוחד הירוקים, עשויים למנוע מחלות עור, מחלות עיכול, מחלות סרטניות ואלצהיימר, הם משפרים את מרקם העור, מסייעים בפינוי רעלים מהגוף, בניקוי כלי הדם, בטיפול במחלות כלי דם ולב ועוד.

אז איך לצרוך את השייקים שלנו?

ניתן לשלב מעט ירקות סחוטים בשייקים ובמיצים ובמיוחד גזר, מלפפון וירקות ירוקים דוגמת סלרי, פטרוזיליה, כוסברה ואחרים. חשוב מאוד לשמור על המינון הנכון על מנת לשמר את הטעם הנפלא של הפירות. הקיץ  הישראלי מזמן מבחר ענק של פירות, מיצים טבעיים ובסיסים לשייק ואך זה טבעי לנצלם להכנת שייקים מעולים קרים ומרעננים. ניתן לשתות אותם על הבוקר, לפני ובעת הארוחה ולאורך כל שעות היום, במסגרת העובדה או בעת בילוי נעים על שפת הים. ניתן להכין שייקים בצורה עצמית אבל ניתן ומומלץ גם לקנות שייקים ומיצים טבעיים שהוכנו על ידי יצרנים בעלי מוניטין אשר מכינים את השייקים השונים בתהליכי ייצור השומרים על חיוניותם.

About ofirarie80

כדאי לבדוק גם את:

מה לאכול אחרי אימון?

סיימתם עוד אימון, הזעתם, שרפתם קלוריות והרעדתם את השרירים בגוף. עכשיו מגיע השלב של האוכל. ...