יום חמישי , 21 ספטמבר 2017
דף הבית » אוכל » קינוחים טבעוניים
קינוח טעים ובריא

קינוחים טבעוניים

קינוחים טבעוניים בריאים אינם נדירים כמו שנדמה לפעמים

אחד הדברים שאני תמיד שומעת מאנשים כשאני אומרת שאני טבעונית הוא: "אז מה את אוכלת?"… למעשה אוכל טבעוני הוא אוכל בריא יותר, מגוון יותר וטרי יותר מכל סוג אוכל אחר. אוכל טבעוני בריא מתבסס בעיקר ירקות ולכן כשאוכלים מאכלים טבעונים "כמו שצריך" אוכלים בעיקר את ירקות העונה. באופן זה המאכלים תמיד יהיו מגוונים יותר ובריאים יותר ממאכלים אחרים שדובקים לאותו מתכון לאורך כל השנה. כך למשל קינוחים טבעוניים בריאים יכולים לכלול את הפירות הקיימים בשוק באותו הזמן.

קינוחים טבעוניים בריאים לא כוללים את המוצרים הבאים בשום אופן:

  • חמאה
  • חלב
  • ביצים
  • גבינות
  • שמנת וקצפת חלבית

במידה ומעוניינים להכין קינוחים טבעוניים מאוד בריאים ולא רק קינוחים טבעוניים מומלץ לא להכניס גם מרגרינה לתערובת. יתרה על כן, במידה וממש רוצים אפשר אפילו למצוא מתכונים טבעוניים ללא סוכר ובמידת הצורך גם ללא גלוטן.

לאנשים הרוצים לשמור על קינוחים טבעוניים יחסית בריאים אך גם לדמות אותם לקינוחים לא טבעוניים, קיימים בשוק תחליפים טבעוניים שונים למוצרי החלב שמספקים את הסחורה במידה רבה. אלה הם קצפת צמחית לדוגמא או שמן קוקוס. מוצרים אלה יוצרים את האפקט הנדרש בקינוח הטבעוני ומיוצרים באופן מלא ממוצרים מהצומח.

תחליפי ביצה בריאים

קינוחים טבעוניים בריאים צריכים באופן תמידי למצוא פתרון להמנעות משימוש בביצים. ביצים מהוות במתכונים רבים מרכיב עיקרי וחשוב. קיימים מספר תחליפים בריאים מאוד שמחברים יחד את התערובת בצורה שמחליפה את פעולת הביצה. מרכיבים אלה כוללים לדוגמא:

  • טחינה
  • תפוח מגורר
  • מחית שעועית
  • קמח חומוס
  • חמאת בוטנים
  • טופו מעוך
  • תפוח אדמה מעוך.

חשוב לשים לב כיצד כל מרכיב משתלב עם המוצרים האחרים במתכון, מה טעמו, כמה הוא דומיננטי, איזה מרקם הוא יתן ושיקולים נוספים. כאשר לא מכירים את הדרך בה כל מרכיב מגיב כדאי להשתמש במתכונים טבעוניים קיימים ובכך להכיר את החומרים ובהמשך לנסות בעצמכם. עם הזמן תוכלו להמציא לבד קינוחים טבעוניים סופר בריאים ומקוריים.

מלבד החיבור שמעניקה הביצה לתערובת כולה טוב לדעת שהתחליפים הקיימים מחליפים גם את מקור החלבון הקיים בביצה. לדוגמא, חצי כוס קטניות מבושלות (לדוגמא חומוס, עדשים, אפונה, שעועית, פול) מכילה כמות חלבון זהה לכמות החלבון הקיימת בביצה אחת.

About ofirarie80

כדאי לבדוק גם את:

שלושה סלטים ששום שולחן חג לא יהיה מושלם בלעדיהם

שולחן ראש השנה מלא בשפע ובכל טוב. מסימני החג, הרימון מסמן את השפע והדבש את ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *