יום חמישי , 21 ספטמבר 2017
דף הבית » תזונה » תזונה נכונה בשעות העבודה

תזונה נכונה בשעות העבודה

בעשורים האחרונים ישנה עליה חדה ברמת מהודעות של אנשים לניהול אורח חיים בריא. גם מי לא מפקיד ברמה היומיומית, מודע לנושא ושואף לשפר את המצב.

תזונה נכונה ופעילות גופנית הם הבסיס לשמירה על אורח חיים בריא ומאוזן, לכן ניתן לראות היום יותר ויותר אנשים שמקפידים על נושא התזונה ודואגים לעסוק בפעילות גופנית כלשהי על בסיס קבוע.

חשוב לשעת שהמונח תזונה נכונה אינו שווה ערך למילה דיאטה. דיאטה היא תכנית תזונתית שנבנית במיוחד לצורך ירידה במשקל, לאנשים בעלי משקל עודף. תזונה נכונה ,לעומת זאת, חשובה לכל האנשים באשר הם.

אחד הדברים שקשב לאנשים להתרגל אליהם הוא הקפדה על התזונה גם כאשר הם נמצאים מחוץ לבית, במקום עבודתם. שמירה על תזונה אינה תמיד קלה,ודאי בעולם המערבי של ימינו בו שעות העבודה הן רבות, דחוסות ולחוצות. אך מי שרוצה לעשות את השינוי התזונתי חייב להקפיד במשך כל שעות היממה.

ישנם כמה עקרונות שחשוב להקפיד עליהם שיעזרו לנו לשמור על הרגלים נכונים גם בשעות העבודה ולהימנע מטעויות נפוצות.

הרגלי תזונה נכונים בשעות העבודה

אנשים רבים עושים טעויות נפוצות וחסרות טעם במהלך יום העבודה, שמקשות על השמירה על תזונה נכונה.לצורך אימוץ הרגלים נכונים, חשוב מאוד לנטרל אותן:

  • יש להקפיד על ארוחת בוקר– אנשים רבים מוותרים על ארוחת הבוקר מפאת חוסר זמן ולחץ. זוהי טעות קריטית שגוררת אחריה יום לא מוצלח מבחינה תזונתית. חשוב מאוד לאכול ארוחת בוקר בכל מקרה, אם מתאפשר אז בבית ואם לא, לאכול עם ההגעה למקום העבודה. ארוחת בוקר צריכה לכלול מזון בריא ומשביע שיתרום לתהליך חילוף החומרים בגוף וליצירת אנרגיה חיונית. מחקרים רבים הוכיחו כבר כי אכילה של ארוחת בוקר טובה מובילה גם לצריכה מופחתת של קלוריות בהמשכו של היום.
  • יש להקפיד על ארוחת צהריים מסודרת– אנשים רבים מדלגים על ארוחת הצהריים או שאוכלים אותה בצורה חפוזה מפני שהם ממהרים ולחוצים. חשוב להקדיש לארוחת הצהריים סמן ראוי ולא לחטוף ארוחות קטנות ולא בריאות במשך היום כמו מאפים ומתוקים מול המחשב. אכילה איטית ומסודרת תורמת לתהליך העיכול וכן לתחושת שובע ולכן צריך להפקיד עליה, בייחוד בשעות הצהריים, שהן אמצע היום ונקודה קריטית בשמירה על התזונה.
  • יש להימנע מצריכה מוגברת של קפאין– אנשים רבים נעזרים בקפאין על צורותיו השונות במהלך היום כדי להצליח לשמור על עירנות. צריכת קפאין היא מותרת, אך בצורה מבוקרת ושקולה. צריכה מוגברת של קפאין עלולה לגרום לבעיות בספיגת המינרלים בגוף ולעליה לא טבעית בלחץ הדם. חשוב לזכור שקפה אינו תחליף לאוכל אמיתי וכאשר מתפתח רעב חשוב להשביע אותו ולא באמצעות שתייה חמה, כפי שאנשים נוהגים לעשות לפעמים.

 

About ofirarie80

כדאי לבדוק גם את:

אומגה 3

כל הסיבות בגללן אנו צריכים אומגה 3

רבים תוהים: מה זה למעשה אומגה 3? זהו למעשה שם כולל לקבוצה של חומצות שומן ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *