כללי

איך מפסלים בבצק סוכר?

עוגות העשויות מבצק סוכר הן עוגות מרשימות, עוגות שמשאירות את כולם פעורי פה. לאחר שאפינו את העוגה, ציפינו אותו בציפוי מיוחד אפשר לפסל עליה דמיות, חיות, פרחים  ורעיונות נוספים רבים ומגוונים. בצק סוכר הוא חומר שאפשר לפסל בו כמו פלסטלינה, אך כדי לעבוד אתו בהצלחה חשוב להכיר את התכונות הייחודיות שלו ואת דרכי העבודה.

רגע לפני שמתחילים לפסל – ארבעה דברים שחשוב לדעת

לבצק הסוכר יש נטייה להתייבש מהר, במיוחד כאשר הוא בא במגע עם האוויר. חשוב לאחסן את הבצק בכלי סגור וכל פעם כשעובדים עם הבצק צריך לחתוך את החתיכה שאתה נעבוד ואת שאר הבצק להחזיר לכלי הסגור. את הבצק לא כדאי לשמור במקרר כדי שלא יספוג לחות וייהפך להיות דביק. הדרך הטובה ביותר לאחסון היא במקום קריר, יבש וחשוך.

יש להיזהר ממגע של בצק סוכר עם מים, המים ממיסים את הבצק ומשאירים סימנים על הציפוי ועל הדמויות המפוסלות.

 בזמן הלישה והרידוד יש לפזר על משטח העבודה אבקת סוכר או קורנפלור עד שהבצק יהיה גמיש. חשוב להקפיד על המינון הנכון כדי למנוע את הייבוש של הבצק.

את הבצק צובעים בצבעי מאכל במרקם של משחה או ג’ל, לא משתמשים בצבעי מאכל נוזליים כדי למנוע מהבצק להיות דביק וקשה לפיסול.

פיסול בבצק סוכר – שלב אחרי שלב

  • אחרי שהכנו את הבצק הגיע הזמן לבחור את הדמות שאנו רוצים לפסל ולגזור אותה. הגודל המומלץ הוא הגודל של כרטיס ביקור ממוצע או טיפה יותר גדול.
  • את הדמות שגזרנו מניחים על הבצק המרודד כשההדפס כלפי מטה, מסמנים את השוליים בעזרת קיסם וחותכים לפי הסימון. כדי שהסכין תחליק ותחתוך היטב מומלץ לשמן אותה לפני החיתוך.
  • לוקחים שיפוד עץ, משמנים בשמן או מרגרינה ונועצים באמצע העובי של הדמות לכל האורך בתנועות הברגה. אם השיפוד פצע את הבצק או יצר בליטות, אפשר לרדד אותו בעדינות.
  • מניחים לייבוש כרבע שעה.
  • השלב הבא הוא שלב הציור. לוקחים את הדמות שגזרנו ומעתיקים את התווים שלה לבצק. מניחים את הציור על הבצק כשפניו כלפי מטה, עוברים על קווי הדמות באמצעות עיפרון רך ומסירים את הדמות מהבצק.
  • מנקים את העוגייה משאריות אבקת סוכר וצובעים את הדמות עם צבעי מאכל ועם מכחול דק ועדין. אם העוגייה התלכלכה בזמן הצביעה אפשר לתקן את זה עם קיסם אוזניים טבול במעט אלכוהול.
  • מחכים כמה דקות עד שהדמות התייבשה, נועצים את קצה השיפוד בעוגה המצופה וקיבלנו עוגה מרשימה ומיוחדת.

 

מאמרים קשורים

Close
Close