יין

כיצד בוחרים יין על פי סוג האירוע \ הארוחה?

מהי הגישה המסורתית להתאמת יין לארוחה ומדוע מוטב להימנע ממנה?

ידוע לכל שיין משמח לבב אנוש, אבל יין טוב יכול לעשות הרבה יותר מלהכניס מעט שמחה ללב דואג. יותר ויותר סועדים מבינים את החשיבות והמקום המרכזי של יינות איכותיים, כשהם משתלבים בארוחה טובה. בקבוק היין המדויק ברגע הנכון יכול להעניק אפילו לארוחה פשוטה יחסית את האווירה הנכונה. אז, כיצד בוחרים את היין הנכון מתוך המבחר העצום העומד בפני כולנו?

באופן מסורתי, מקובל להפריד בין סוגי היינות לפי סוג המזון המוגש – כך שיין אדום יתלווה לארוחה בשרית, בעוד ויין לבן יתלווה לארוחה המכילה דגים. למרות שיש בחלוקה הזאת צדק מסוים, כמו בכל חלוקה נוקשת וסכמתית, גם חלוקה מסורתית זו עלולה להכשיל אותנו ולהביא לכך שנערבב מנה עם בקבוק יין שלאו דווקא משתלבים היטב יחד, או שנפספס שילוב טעים ומרענן. אם כן, כיצד נבחר את היין הנכון?

בטרם בוחרים את היין הנכון, בוחרים את הארוחה:

כשניגשים לשלב בין היינות הנכונים ובין הארוחה המתאימה חשוב להתחשב בשני דברים מרכזים: ראשית, קהל הסועדים. האם לסועדים יש העדפה מסוימת או דעה לגבי הנושא? יש סועדים שיעדיפו יינות מסוימים על פני אחרים ללא התחשבות כלל בארוחה המוגשת להם. אם האוכל המוגש איננו מרכז הארוחה, אלא סוג היין המועדף, מוטב להתחשב ברצונם של הסועדים. אולם, אם אין העדפה לבקבוק יין מסוים, נעדיף למצוא את השילוב המתאים בין המנות המוגשות בארוחה ליין.

על כן, הדבר השני שיש לקחת בחשבון כשמתאימים יין לארוחה מסוימת הוא תפריט הארוחה. לכן, חשוב להבין ראשית עבור איזו ארוחה אנו מבקשים להתאים את היין הנכון. במקום ההפרדה המסורתית בין בשר ודגים, חשבו על מרכיבי הארוחה כקלים או כבדים. התמקדו ברטבים ובתבלינים – בטעמים שירכיבו את הארוחה הזו, ולא בהכרח בקטגוריית המזון אליה הם משתייכים. כשנתחיל להבחין בין סוגי מנות לפי עקרון הכבד/קל, נבין שמנה עיקרית המורכבת מסלמון, למרות היותו דג, נחשבת ככבדה יותר ולכן, תשתלב היטב עם יין אדום קל. מובן מאליו שהעיקרון הזה עובד גם הפוך: ארוחה בשרית המכילה מנות הנחשבות לקלות יותר, דוגמת מנת רוסטביף, תשתלב היטב עם יין לבן הכבד יותר במרקמו.

אם כן, כשאנו ניגשים לשלב בין יין מתאים לארוחה, חשוב להתייחס אל היין כסוג של כוח מאזן המשתלב היטב עם הארוחה המוגשת.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Close
Close