אוכל

מהם אבות המזון

כל אחד שרוצה לדעת על בריאות וזאת מפאת הדאגה לבריאותו ולבריאות משפחתו. מי שמתעניין בבריאות מוטב שיבין בתחילה מהם אבות המזון. אבות המזון הם היסוד לכל דבר. הם יסודות התזונה שלנו ומהם אנו יכולים להבין מה איזה מזון עלינו לצרוך ובאילו כמויות.

כיום אנשים מודעים יותר לכמויות הפחמימות השומנים, החלבונים והמינרלים שעליהם לצרוך, והם חלק מאבות המזון. אבות המזון הכרחיים לקיום התקין של גוף האדם והם קבוצות מזון של רכיבי תזונה שיוצרים תזונה נכונה ומאוזנת של כל אחת ואחד מאתינו. אז מהם אבות המזון ומהם מכילים?

להלן רשימת אבות המזון ורשימת המאכלים שמהם אנו יכולים לקבל את אבות המזון:

פחמימות

פחמימה היא מקור האנרגיה הראשון של גוף האדם. הפחמימה היא אבן בניין של מולקולות. הפחמימה אמונה על תהליך הפקת האנרגיה בגוף והוא חד סוכר המפורק בתהליך שנקרא גליקוליזה המפרק את האנרגיה למולקולות פשוטות יותר ויוצר ATP המספק אנרגיה של תאי גוף. הפחמימות נכנסות לגוף האדם דרך מאכלים כגון: פסטה, אורז, תפוחי אדמה, פתיתים, קורנפלקס, גרנולה, תירס ועוד.

שומנים

שומנים הם קבוצות כימיות שונות המורכבים מוחמצות שומנים או לפידים. השומנים משמשים לבניית גוף האדם והם נמצאים גם בקרומים התאים שבגוף. השומנים משמשים כמקור אנגרים ומהם מפיק הגוף חומרי תשמורת וחומרות שומן במערכת העיכול. את השומנים משיג גוף האדם ממקורות כמו מן החי, מקטניות מאגוזים ועוד.

חלבונים

חלבונים הם חומרי הגלם שבונים את תאי הגוף באדם. החלבונים משמשים גם מקור אנרגיה בלתי נלאה כאשר ישנו חוסר בפחמימות ושומנים בגוף והם מעולים למי שנמצא בדיאטה ומחסיר מגופו פחמימות ושמנים. חלבונים ניתן לצרוף מעוף, בשר הודו ובקר. בנוסף ניתן לצורך חלבונים מדגים, ביצים, גבינות, נקניק פסטרמה וקטניות.

ויטמינים

ויטמינים הם תוספים שחסרים לגוף כאשר הוא אינו יכול לייצר אום לבד. הוויטמינים מסייעים לחיוניות הגוף והם עוזרים לתפקוד הגוף ולחיזוק הגוף. הוויטמינים עוזרים לחיזוק השיער, העצמות, הציפורניים וחילוף החומרים. ויטמינים מחולקים כיום לקבוצות ולפי אותיות. את הוויטמינים מקבלים מצמחים או מגלולות ויטמינים שונות.

מינרלים

מינרלים הם תרכובות  אי אורגנאליות ששומרות על הגוף וחשוב להקפיד על צריכתם. המינרליים קיימים במזון בכמויות קטנות אך הם משמעותיים לתפקוד הגוף משום שהם שומרים על רמת הסוכר והאינסולין בדם. את המינרליים ניתן לקבל ממקורות כמו ברוקולי, דגנים מלאים, סובין דבש ופטריות.

מאמרים קשורים

Check Also
Close
Close
Close