אפייה

עוגת פירות בחושה לקיץ החם

הקיץ הוא תקופתם היפה של הפירות – אין עוד עונה השופעת בפירות עסיסיים, מגוונים וטעימים כמו הקיץ: אבטיחים, מלונים, ענבים, אפרסקים, שזיפים, נקטרינות, מנגו, אננס, ליצ’י, דובדבנים והיד עוד נטויה. מכיוון שהקיץ הוא גם בדרך כלל עונה הגדושה בחגיגות משפחתיות, מסיבות, אירועים וחופשים, כיבודים הכוללים פירות או מתבססים על פירות הם תמיד רעיון מצוין. עוגות שוקולד, קרם וקצפת פחות מתאימים לחום הכבד, ואילו קינוחי פירות שונים, שמצטיינים בהיותם קלילים ומרעננים, יכולים להיות פתרון נהדר.

קינוחי פירות קיציים

מפירות הקיץ ניתן להכין מגוון רחב של קינוחים. ניתן להגיש את הפירות כמות שהם, חתוכים בצורה דקורטיבית על מגשי פירות מרהיבים; ניתן להכין מהם ג’לי פירות מתקתק וקריר; אפשר לעשות מהפירות גלידה צוננת ועשירה בטעמים חמצמצים ומתוקים; להכין מהם מוס; להכין מהם קינוחים אישיים בכוסות קטנות עם שמנת ופירורים; וכמובן, ניתן להכין מהם עוגות. אחד מסוגי העוגות המתאימים ביותר לקיץ הוא עוגות בחושות.

ישנם מגוון מתכונים של עוגת פירות בחושה: עוגות בחושות שחלקן העליון מעוטר בפירות, עוגות בהן מפוזרות חתיכות פירות בתוך העוגה, וכן עוגות בהן הפירות מעורבבים בתוך הבלילה. הפירות שמתאימים ביותר לעוגה בחושה קייצית הם אפרסקים, נקטרינות, דובדבנים ושזיפים. את העוגות ניתן להגיש בפני עצמן, או לצד גלידה או פירות. הן מתאימות לכל שעות היום: ניתן לאכול אותן לצד הקפה של הבוקר, בפיקניק בצהריים או כקינוח לארוחה חגיגית בשעות הערב.

מתכון לעוגת פירות בחושה

לפניכם מתכון של עוגה בחושה על בסיס פירות, קלילה, עסיסית ועשירה בטעמים. היא מתאימה לפיקניקים בפארק, למסיבות בחצר הבית ולאירוח ביתי של המשפחה או של חברים. בעוגה אין שימוש במוצרי חלב או בביצים, ועל כן היא מתאימה גם לטבעונים או לאנשים בעלי רגישות ללקטוז.

רכיבים:

2 כוסות קמח תופח

2 כפות חומץ תפוחים

4 נקטרינות בשלות

2 שזיפים בשלים

1/2 כוס שמן

1 כפית גרידת לימון

3/4 כוס סוכר חום

קורט מלח

כוס חלב סויה ממותק

הכנה:

  1. מחממים את התנור ל-180 מעלות.
  2. חותכים את הנקטרינות והשזיפים לקוביות.
  3. את כל הרכיבים מלבד הנקטרינות, השזיפים וחומץ התפוחים, מערבלים יחד במיקסר עד לקבלת תערובת אחידה.
  4. מוסיפים את החומץ פנימה וממשיכים לערבל עוד כדקה-שתיים.
  5. מוסיפים את הנקטרינות והשזיפים ומערבבים בכף עץ עד לפיזורם האחיד בתערובת.
  6. משמנים קלות שתי תבניות אינגליש קייק ומעבירים אל כל אחת מהם חצי מהבלילה.
  7. אופים 30-40 דקות עד להזהבה. טרם ההוצאה מהתנור יש לנעוץ קיסם במרכז העוגות ולבדוק אם הוא יוצא יבש. יש לצנן את העוגות לפחות חצי שעה לפני ההגשה.

את העוגה ניתן להגיש בצלחות קטנות עם פרוסות נקטרינה לצדה כעיטור, או לצד כדור גלידת וניל או סורבה פירות.

מאמרים קשורים

Close
Close