כלליתזונהתזונה נכונה

החשיבות של תזונת טבעית על פי האיור וודה

רפואת האיור וודה מייחסת חשיבות רבה לתזונה הטבעית. תזונה טבעית יכולה להוביל לאיזון פיזי ורגשי בחיים ובאפשרותה למנוע מחלות. התפקיד של המזון הוא להשלים את החוסר שלנו ולבנות אותנו ולא רק להשביע את הרעב כשהוא מופיע. התזונה המערבית מורכבת ממאכלים שאינם תמיד תורמים לאדם ויותר מכך, הרגלי האכילה השתבשו ולא פעם הם פוגעים באדם במקום להזין אותו כפי שהמזון אמור לעשות.

הרגלי תזונה טבעית בריאים

רפואת האיור וודה מתייחסת להרגלי האכילה כאשר היא אומרת כי לאופן בו אנו אוכלים יש חשיבות רבה לפחות כמו למזונות עצמם. הרגלי אכילה נכונים משמעותם להתרכז באכילה עצמה ועל כן יש להימנע מפעולות נוספות בזמן האוכל. פעולות כמו צפיה בטלוויזיה תוך כדי האכילה או אכילה תוך כדי נהיגה, הן פעולות מזיקות אשר יכולות לגרום לנו לאכול שלא על פי המידה הנדרשת לנו ולא לפי הצורך הפיזי שלנו. לעומת זאת, תזונה טבעית ואכילה ברוגע והתרכזות באוכל, יכולים לרפא את האדם.

עקרונות התזונה הטבעית

שלא כמו התזונה המערבית אשר מורכבת אצל רבים ממזונות תעשייתיים ו/או מעובדים, התזונה האיור וודית רואה חשיבות רבה בבחירת חומרי הגלם. האיור וודה מאמינה שחשוב לשים לב לטריות החומרים מהם מכינים את המזון, איכות החומרים וכי התעסקות עם הכנת המזון שלנו מעודדת אותנו להתחבר למקור שלו. המזון יכול להיות מבושל (כלומר, האיור וודה אינה מדברת על רו-פוד) ועליו להיות מורכב מחומרי גלם בסיסיים ובניהם ירקות, פירות, דגנים, קטניות וחומרים דומים.

אכילת מזונות בסיסיים וטריים יכולה לתרום לגוף, לאיזון שלו ולמנוע מאיתנו מחלות עתידיות. לעומת המזונות הטריים, מזונות ישנים, מתועשים ומהונדסים עלולים לפגוע בנו והם מפרים את האיזון של הגוף. יתרון חשוב של התזונה הטבעית והמזון הטרי הוא ביכולת שלו לנקות את הגוף מרעלים אשר מצטברים בו במהלך חיינו (ישנן סיבות שונות להצטברות רעלים כמו למשל חשיפה לפיח מכוניות).

התאמת התזונה לאדם

מעבר לכללים החשובים של התזונה הטבעית על פי האיור וודה, לכל אדם ניתן להתאים את המזון הנכון לו. אנחנו במהותנו שונים זה מזה ועל כן גם המזונות שיכולים לחזק אותנו שונים ויש להתאים את המזון הטוב עבורנו. באמצעות אבחון איור וודי ניתן לסווג את האופי שלנו ואת “הטיפוס” שאנחנו מייצגים ובהתאם לכך לברור את המזונות הטובים ביותר שישמשו לנו כמרפא, כאיזון ויעזרו לנו למנוע מחלות.

Tags

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Close
Close