אוכל בריא

היתרונות של צריכת צמח המורינגה

אלפי מחקרים כבר בוצעו עליה והיא נחשבת לאחד הצמחים העוצמתיים שהטבע יצר עבורנו. עשרות של ויטמינים, מינרלים, אנזימים ונוגדי חמצון מסייעים לאזן את גופנו מבחינה הורמונלית, אנרגתית וכבר לפני אלפי שנים החלו ההודים לנצל את כל חלקי הצמח לטיפול ולמניעה של תסמינים, תופעות לוואי ומחלות שונות, יש לציין בהצלחה רבה. אין זה לחינם שצמח המורינגה זכה לכינויים חיוביים רבים כמו ׳עץ הפלאים׳, ׳סם החיים׳, ׳עץ 300 המחלות׳ ועוד. אחד היתרונות המובהקים שבעץ הוא שניתן להשתמש בכל חלקיו החל מהתרמילים, השורשים, הפרחים והפירות, כל חלק בעל איכויות משל עצמו.

מדוע כולם חוקרים את המורינגה?

מכיון והצמח עשיר בהרכבו התזונתי הוא נחשב לבעל תכונות אנטי בקטריאליות, אנטי ויראליות, אנטי ויראליות ואף ידוע בתור יכולתיו לטפל במצבים של סוכר גבוה. בנוסף, מכיון ומחלת הסרטן היא אחת המחלות הנחקרות ביותר בעולם בשל מורכבותה וסוגיה השונים, גם בהקשר זה נחקרה המורינגה. מחקרים רבים מראים כי אנשים הסובלים ממחלת הסרטן ונמצאים בתהליך מניעתי או טיפולי ושילבו עם הטיפול את המורינגה, הצמח סייע לעלות את רמת הרגישות לטיפולים ובעקבות הרכבו העוצמתי הוא גם תומך בתהליך הבלימה של התפתחות התאים הסרטניים.

יחד עם זאת, מורינגה מסייעת להפחית כאבים הנוצרים כתוצאה מפעילות דלקתית, תומכת בטיפול מצבים הכוללים התכווצויות שרירים, כולסטרול ולחץ דם גבוה. מכיון ולמורינגה כמות אופטימלית של ברזל ומינרלים נוספים, היא מומלצת לנשים בהיריון ולנשים מיניקות, אשר עלולות לסבול ממערכת חיסונית חלשה ולכן צריכה שלה מסייעת לחזק אותה ולצמצם את החשיפה המוגברת של הגוף למחלות ווירוסים.

בחיים המודרניים – מורינגה יכולה לסייע לנו

אנו חיים בעולם לחוץ, דינמי ורבים מאיתנו מוצאים את עצמם בסטרס ובמתח נפשי מוגברים. בחלק מהיום אנו מוצאים את עצמנו מאבדים ריכוז, חשים עייפות לא נשלטת ומתקשים ׳לשרוד׳ חלק ניכר מהיום. בנוסף, מרוב שראשנו טרוד ועמוס מחשבות, אנו מתקשים להירדם. צריכה של המורינגה מספקת לגופנו בטא קרוטן, מה שתומך בייצור ההמוגלובין. כך, אנו מעלים את רמת החמצן המגיעה אל המוח ורמות הריכוז שלנו גם הן מתחזקות. יחד עם זאת, המורינגה מסייעת לנו להירגע, להוריד לחצים ולישון טוב יותר בלילה. אלו הם רק חלק מהיתרונות שצריכת המורינגה מביאה איתה.

Tags

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Close
Close