אוכל בריא

חשק למתוק? גלו אילו סוכרים כן כדאי לכם לאכול!

סוכר נחשב לפחות בריא ובייחוד בכמויות גדולות, אך רבים מאיתנו משתמשים בו להמתקת קפה, להכנת עוגה וכדומה. מכאן עולה השאלה באיזה סוכר כדאי לעשות שימוש, למשל סוכר חום כהה או בהיר, סוכר ענבים או אולי סוכר קוקוס? לפניכם רשימה של סוגי סוכרים המוצעים על מדפי החנויות, בריאים פחות או יותר.

  • סוכר לבן המכונה גם סוכרוז מכינים מקנה סוכר או מסלק סוכר. מהצמחים הסוכר מוצא על ידי פעולה של חימום במים ומיצוי, והוא עובר גם הליכים כימיים שמוציאים ממנו את המולסה. התוצר הסופי הינו של פחמימה מזוקקת חסר ערך תזונתי עם עשרים קלוריות בכפית.
  • סוכר חום – סוכר חום גם הוא סוג של סוכרוז שעובר הליך עיבוד מעט שונה מסוכר לבן, עם השארה של המולסה המכילה כמות מזערית של אדלגן, מגנזיום וסידן. אולם בפועל מדובר באותן תכונות כמו של סוכר לבן רק בגוון חום ועם ערכי תזונה בכמות ממש לא משמעותית. יתרה מכך, יש בשוק גם סוכר חום שהוא למעשה סוכר לבן שהוסיפו לו מולסה.
  • סוכר קוקוס – סוכר המיוצר מהצוף של פרחי עץ הקוקוס, אותם מסננים ומחממים עד לאידוי מלא של הנוזלים וקבלת סירופ מתוק וסמיך. סוכר זה לא עובר הליכי הלבנה כימיים ואף ניתן למצוא אותו על המדף כמוצר אורגני. בנוסף, לסוכר זה יש ארומה ייחודית והוא גם מכיל כמות נאה של אשלגן לצד מעט אבץ, ברזל וסידן.
  • סוכר ענביםסוכר ענבים המכונה גם גלוקוז הינו סוכר המיוצר מענבים טריים בהליך המוציא מהענבים את הסוכרים הטבעיים שיש בהם. מדובר בסוכר ממקור טבעי שמייצר פחמימות פשוטות שהערך התזונתי שלהן אינו גבוה. כמו כן ניתן למצוא סוכר ענבים אורגני שנחשב למוצר ירוק שפחות מזיק לסביבה.
  • סוכר פירות – מכונה פרוקטוז ומיוצר, כפי ששמו מעיד עליו, מסוגים שונים של פירות שיש בהם פחמימות, וכן מייצרים אותו מדבש. סוכר זה מופק בהליך כימי שמפרק את רכיבי הפרי. גם כאן מדובר בסוכר חסר ערך תזונתי עם פחמימה פשוטה וריקה. יחד עם זאת הפרוקטוז שבסוכר זה אינו מושפע מרמות של אינסולין בגוף ויש לו ערך גליקמי נמוך. מאידך, בצריכת כמויות גדולות של סוכר זה הוא מוביל להצטברות של שומנים ואף יכול לעודד הופעת סוכרת.

מאמרים קשורים

Close
Close