הסוד הוא בקינוח

קינוחים, קשה מאד לעמוד בפניהם וקשה מאד להגיד לא לטעימה קטנה. מה מושך אותנו בקינוחים? מדוע כל כך קשה להגיד לא לקינוח? האם יש דבר כזה קינוח בריא? כל התשובות במאמר לפניכם.

קינוחים מצליחים לשגע את כולם, כאשר הקינוחים מגיעים לשולחן מיד לכולם נפתחות העיניים ונשמע קול של “אההה” באוויר. הקינוחים מצליחים “לכנע” את הסועדים שלמרות שהם מלאים עד אפס מקום עדיין הם חייבים לטעום את הקינוח המוגש לשולחן.

קינוחים – למה כל כך קשה לסרב להם?

כאמור, קינוחים הם מאכל שמיד שמים לב אליו, אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש קינוחים על השולחן. אפילו אנשים העושים דיאטה רצחנית או תפריט ממש ספציפי מתקשים לעמוד בפיתוי וחייבים לקחת טעימה קטנה.

אז מה כל כך מקשה עלינו לסרב לקינוחים? התשובה היא די ברורה. הדבר הראשון שמעלה את רף הפיתוי בקינוחים הוא הנראות שלהם. קינוחים הם בדרך כלל מאכלים הכוללים המון צבעים. יש קינוחים אדומים, כחולים, צהובים, ירוקים, חומים וכדומה. הצבעים מכניסים מגוונים שונים בשולחן שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו.
דבר נוסף המעלה את רף הפיתוי בקינוחים הוא הריח שהם מפיצים. קינוחים רבים מפיצים ריח נפלא באוויר, ריח של מתיקות שאי אפשר לעמוד בפניה. אם מדובר בקינוחים חלביים ניתן להריח את השוקולד באוויר. אם מדובר בקינוחים חמוצים אזי ניתן להריח את החמיצות באוויר. ריחות כאלו גורמים לכל החושים בגוף האדם לפעול.
הדבר האחרון שעושה לנו את זה בקינוחים הוא הגורם החשוב ביותר – הטעם. טעם הקינוחים אפילו יגרום לנו לקחת קינוח גם אם אין שום מקום בבטן. טעם השוקולד, טעם הפירות, טעם המתיקות וכודמה פשוט כובשים רבים מאתנו. קינוחים המוגשים קרירים אפילו יותר מקשים על סירוב להם בעיקר בזכות העובדה שהם גורמים לרענון וצינון קל אצל הסועד.
כל אלו נותנים שילוב של מרכיבים היוצרים מאכל שעוד לפני שהוא מגיע אל מול עינינו אנחנו כבר חושקים בו.

האם יש דבר כזה קינוח בריא?

הדבר הראשון שחשוב לזכור כאשר מדובר על קינוחים בריאים השורה המרכזית היא המרכיבים של אותה מנת קינוח. היום ניתן להכין קינוחים רבים בצורה לא בריאה ומנגד להכין קינוח כן בריא. על מנת להכין קינוחים בריאים ראשית יש להוריד בכמויות הסוכר. את הסוכר ניתן להחליף בסוכרים פחות מעובדים ויותר בריאים לגופנו. הדבר השני שניתן לעשות הוא להפחית בכמויות הקמח ולהשתמש בתחליפים אחרים כגון  קמח כוסמין או קמח שיפון. דבר נוסף שניתן לעשות הוא להפחית בכמויות הממתיקים ולהשתמש בתחליפים כגון סילאן, דבש וכדומה. הדבר האחרון שניתן לעשות הוא להוריד בצורה משמעותית את השימוש במרגרינה או חמאה. שני מוצרים אלו ידועים בתכונות הלא בריאות שלהם.

לסיכום

קינוחים הוא עולם ענק החל מקינוחים מתוקים, חמוצים, קינוחים קרים, קינוחים חמים וכדומה. יצירת מתכונים היא אמנות לכל דבר ולכן המראה החיצוני של הקינוח יכול להיות משמעותי ביותר. קינוח מוצלח הוא קינוח שהצליח מכל הבחינות מראה חיצוני, ניחוח שהוא מפיץ והכי חשוב הטעם שלו.

Admin

Recent Posts

שייט רומנטי על יאכטה שנסחפת בסיפור אהבה

בעולם שבו הזמן כאילו עמד מלכת והאוקיינוס פגש את השמים באופק, שני לבבות יצאו למסע…

3 שבועות ago

ללמוד להתחיל לבשל: טיפים למתחילים

הבישול הוא מיומנות חשובה ומהנה שיכולה להועיל לכל אחד. בין אם אתם רוצים לחסוך כסף…

2 חודשים ago

לברזל יש תפקיד מכריע בשמירה על הבריאות ותחושת הרווחה הכללית שלנו. כמינרל חיוני, הוא אחראי…

2 חודשים ago

כך תכינו ארוחה מהירה ומזינה מבלי להתפשר על הטעם

מצרכים להכנת רוטב לקציצות   כאמור, להכנת ארוחה טעימה ומזינה מקציצות מוכנות של עוף טוב,…

2 חודשים ago

אוכל מוכן לשבת – מי שטורח במהלך השבוע, נח בשבת…

לא מעט ישראלים נהנים מהחוויה של בישול במהלך השבוע, לקראת ארוחת שישי או שבת. הם…

3 חודשים ago

קייטרינג לאזכרה – איך מזמינים שירות קייטרינג לשבעה או אזכרה?

במקרים רבים, משפחות מעדיפות להזמין שירותי קייטרינג לאזכרה ולא לבשל ולארגן את הארוחה לבד. כך…

3 חודשים ago