כלליתזונה נכונה

טיפים ועצות כיצד להימנע מאכילה מאוחרת – ממוחי חברת הרבלייף

המומחים של חברת הרבלייף העולמית, הכינו עבורכם עצות מועילות לשמור על אורח חיים בריא והפעם, נשתדל לענות על השאלה – כיצד ניתן להימנע מאכילה מאוחרת בלילה?

כולנו אוכלים בלילה, בואו נודה בזה

אנשים רבים אוכלים בלילה עקב שגרת יומם העמוסה. לעיתים, אנחנו אפילו לא מצליחים להכניס דבר לפה עד הערב ולעיתים, פשוט תוקף אותנו רעב אימתני שגורם לנו לנסות ולזלול פחות או יותר את כל מה שיש במקרר, כדי לפצות על מה שלא אכלנו ביום, או על הארוחות הקטנות ובלתי מספקות שאכלנו.

אז מהן הסיבות שיכולות לגרום לנו לאכול יותר דווקא בלילה?

הרבלייף היא חברה העוקת בתחום התזונה הנכונה ואורח החיים, ככה צמצמו אכילה לילית.

  • יציאה מהבית בלי לאכול – לעיתים קרובות, מרוב המהירות שמאפיינת אותנו בבוקר לפני שאנו יוצאים מהבית, אנחנו לא אוכלים, או שאנחנו שפוט סומכים על זה שנקנה משהו בהמשך היום. הנטייה הזו היא אחת הסיבות הנפוצות לכך שאנו בסופו של דבר, נאכל את הארוחה המרכזית בערב.
  • אכילה של מעט מדי ארוחות במהלך היום – אנשים רבים, מפחד ההשמנה, לא אוכלים מספיק ארוחות ביום וכשאנו אומרים מספיק, אנחנו מתכוונים לארוחה כל 3 שעות. הארוחות לא חייבות להיות גדולות בכלל, ומטרתן היא לשמור על מפלס השובע שלנו מלא, כך שאם נדלג על ארוחות, מטבע הדברים גם נהיה יותר רעבים.
  • קונים אוכל בחוץ – הזכרנו את זה כבר, אולם חשוב לו להדגיש שאכילה בחוץ גם היא מבין הגורמים הנפוצים ביותר לאכילה בלילה ולהשמנה.
  • צפייה בטלוויזיה – אין מה לעשות חברים, כשאנו צופים בטלוויזיה, אנו אוכלים יותר, פשוט כי אנחנו לא שמים לב כמה אנחנו אוכלים. אכילה מול הטלוויזיה היא הרגל מאוד לא טוב, זכרו את זה.

ועוד כמה מילים על אכילה בלילה

סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית מחברת הרבלייף העולמית, מציינת כי מחקרים עדכניים מדייקים אמנם וטוענים כי ההשמנה מהאכילה בלילה תלויה במאזן הקלוריות שלנו, אך על כל פנים, אכילה בלילה היא בעלת פוטנציאל שלילי מכיוון שבלילה הגוף לא מפרק ומעבד טוב את המזון כמו ביום ולכן, כל מזון שנאכל בלילה בדרך כלל יהיה יותר משמין מאותו מזון שנאכל במהלך היום.

אז מה עושים?

  • מכינים אוכל בבית ומקפידים על תזונה מאוזנת
  • אוכלים כל שלוש שעות, גם אם רק חטיף אנרגיה קטן ובריא
  • אוכלים תמיד בבית לפי שיוצאים.
  • מצחצחים שיניים מוקדם, או עושים כל דבר שימנע מאתנו פסיכולוגית לאכול בלילה.
  • לא אוכלים מול הטלוויזיה.

ואם כבר אוכלים בלילה..

סביר להניח שגם אם נשתדל מאוד, עדיין מדי פעם נצטרך לאכול בלילה. לכן, חשוב להקפיד להכין בלילה ארוחות קלות לעיכול ודלות בקלוריות, כגון ירקות חיים וגבינות רזות, סלטים או חתיכה קטנה של פשטידה קלה.

 

 

מאמרים קשורים

Close
Close