תזונה נכונה

תזונה לחיזוק המערכת החיסונית: מה כדאי להכניס לתפריט?

נראה שבחורף הזה חיזוק המערכת החיסונית חשוב מאי פעם. מה זה אומר, מה צריך לאכול, מה מומלץ לעשות וממה מוטב להימנע?

ובכן לצד מועד הגעת החיסונים נגד הקורונה, הרי שעל חיזוק מערכת החיסון מדברים לאורך השנים, ועל כן רק נותר להפיק מכך תועלת וליהנות משלל מוצרים מתקדמים שמקלים ומייעלים את פעולת הצריכה. מכאן שאם גם אתם מבקשים לקבל את החורף הזה כמה שיותר מוגנים, אתם מוזמנים לעבור על הדגשים הבאים.

הכול שאלה של איזון

אם נבקש לענות על השאלה שבימים אלו כה פופולארית: איך מחזקים את המערכת החיסונית, נמצא תשובה מאוד כללית – הקפדה על תזונה נכונה. עם זאת, אם מבקשים להבין מעט יותר לעומק במה מדובר, נמצא את השילוב הבא: מינרלים, ויטמינים וחלבונים, ופה הכרחי להרחיב. תזונה לחיזוק המערכת החיסונית כוללת חלבונים שמסייעים לבנות את העצמות, את הרקמות, את השרירים ואת התאים. כמו כן, אם לא מקפידים על צריכה מספקת של חלבונים, מערכת החיסון נחלשת ובמקביל תהליך ההחלמה ממגוון מחלות מתארך. מה בכול הנוגע לצריכה של ויטמינים ומינרלים? ובכן גם הם מסייעים למערכת החיסון להיות עמידה בפני זיהומים ופה נעבור לפרט.

שורת ויטמינים ומינרלים שרצוי לצרוך

  • ויטמין D – בין היתר ויטמין D נמצא בדגים, בחלמון של ביצה, בפטריות, בכבד בקר ובגבינות.
  • ויטמין C – ויטמין C ניתן למצוא במגוון פירות וירקות, קרי קיווי, פלפל אדום, כרוב, תרד וכדומה, אך גם במגוון תוספי תזונה. פה ראוי להזכיר שבכול הנוגע לתוספים מוטב לקבל ייעוץ רפואי מקדים, במיוחד אם יש ברקע הריון או מחלות.
  • ויטמיןB – ויטמין B 12 וויטמין B 6 נמצאים בקטניות, בדגנים מלאים, באגוזים, בירקות ירוקים, בבטטה, בבננות, בבשר ובדגים.
  • חומצה פולית – חומצה פולית מצויה בקטניות, בירקות ירוקים ובדגנים מועשרים.
  • כורכום – הכורכום הוא כוכב לא קטן. ידוע ביכולת אנטי אוקסידנטית שתומכת משמעותית במערכת החיסון.
  • נוגדי חמצון ובטא קרוטן – שני אלו פרמטרים שמחזקים משמעותית את מערכת החיסון. ניתן למצוא אותם בבצל, בשום ובשלל ירקות צהובים וכתומים, כולל בקטניות ובדגנים מלאים.
  • שלושת המוסקטרים – פרופוליס, סמבוק שחור ואכינצאה אלו צמחי מרפא שאם רק צורכים אותם באופן מבוקר, זוכים לתמוך בצורה משמעותית במערכת החיסון, ועל כן מוטב להכיר מגוון תוספי מזון שמתמקדים בהם.

מעבר לתזונה

הקפדה על תזונה לחיזוק המערכת החיסונית מאוד חשובה, אך יש להבין שגם מעבר לכך לא חסר מה לעשות, ופה נמליץ על דבר והיפוכו: מנוחה ופעילות ספורטיבית. מצד אחד מאוד חשוב שהגוף ינוח כמו שצריך בשנת הלילה, וזאת כיוון שבעת שינה רציפה ואיכותית הגוף מייצר את הורמון המלטונין שידוע כלוחם לא קטן בעת מפגש עם זיהומים. מצד שני, פעילות גופנית קבועה, וגם אם מתחילים להתאמן בפעם הראשונה, גם כן חשובה – משום שהיא מייצרת מחזור דם תקין שתורם במישור עקיף למערכת החיסון.

סכנה – מזונות שכלל אינם מומלצים

בין היתר יש לשים לב מה לא להכניס לצלחת, ופה נמליץ להתרחק מסך המזונות המתועשים, המעובדים ושמכילים עודפי סוכר. מדוע? בעוד שאותה תזונה לחיזוק המערכת החיסונית תורמת רבות למגוון מערכות, הרי שמזון מסוג זה לא רק חסר ויטמינים ומינרלים, אלא הוא בין היתר מוביל לתחלואה, מגביר סיכויים לחלות בדלקות ומשנה את הרכב החיידקים הטבעי שמצוי במערכת העיכול.

מה עוד תוכלו לעשות כדי לחזק את המערכת החיסונית? משתדלים להימנע מתחושת סטרס (הלחץ פוגם בהפרשת ההורמון הקורטיקוסטרון שנלחם היטב בדלקות), זוכרים לשתות כ10 כוסות מים מדי יום כדי למנוע פגיעה במערכת החיסון בעקבות התייבשות) וכמובן ששומרים על ידיים נקיות ומתעטשים למרפק. רק בריאות!

מאמרים קשורים

Close
Close