כלליתזונהתזונה נכונה

תזונה נכונה בגיל ההתבגרות

אף פעם לא מוקדם מידי להתחיל לדאוג לבריאות שלך

גיל ההתבגרות מתחיל בגיל 12 ונגמר בגיל 19. בתקופה זו, הגוף גדל, מתפתח, ומקבל את הצורה שלו. כלומר, אם נשווה את זה לצמח, זוהי התקופה בה הזרע מתחיל לצמוח. אם לא נשקה את הצמח כראוי, הוא ייפגם. זה גם נוגע לגוף שלנו. כשאנחנו עוברים את תקופת גיל ההתבגרות, זה חשוב ביותר שנדאג לגוף שלנו ונאכיל את עצמנו בצורה נכונה. אם אתה לא דואג לתזונה נכונה בגיל ההתבגרות שלך, אתה פוגע באופן ישיר בהתפתחות גופך.

 

  • למה ארוחות בוקר הן דבר חשוב, בעיקר לילדים בגיל הנוער:

אחרי כל שעות הלילה בהן לא אכלנו, הגוף שלנו, באופן טבעי – צריך לאכול., אך למרות זאת, יש לא מעט אנשים שמוותרים על ארוחת הבוקר. זהו למעשה דבר שגוי מאוד לעשות – במיוחד לתלמידים, שצריכים לבלות את החצי הראשון של יומם בלמידה. גם אם אתם מרגישים שאינכם מסוגלים לאכול, עדיף לכם להתעקש ולהרגיל את עצמכם לאכול משהו לארוחת הבוקר. ההרגל הזה יכול ללוות אתכם למשך כל חייכם.

 

 

  • על דיאטות:

אם אתם מרגישים שאתם שוקלים יותר מידי ואתם מעוניינים לרדת במשקל בעזרת דיאטה – זה בסדר. אך אל תסתפקו בדיאטה שמצאתם בגוגל אחרי חיפוש קצר. תלכו לתזונתית, שתעזור לכם להכין את הדיאטה האופטימלית בשבילכם, ושתלמד אתכם איך לשמור על תזונה נכונה.

 

 

  • על אכילת ממתקים, ג’אנק פוד, ושתיית משקאות מוגזים:

רוב בני האדם נהנים לאכול סוג מסוים של ג’אנק פוד, אוהבים לשתות מידי פעם משקה מוגז, ונהנים מידי פעם לאכול קינוח שהוא לא פרי. כשאתה מבוגר יותר אתה כבר מתחיל להרגיש את זעקות הגוף שלך שאומר לך “תיתן לי קצת מנוחה מזה, אני חייב משהו בריא יותר עכשיו”, אך כשאתה בגיל ההתבגרות – אתה פחות שומע את זעקות אלו, ובעיקר פשוט רוצה ליהנות עם חברים, או עצמך, ולפנק את עצמך באוכל הלא בריא הזה. זה בסדר, אבל חייבים לזכור לעשות זאת בצורה מתונה. אם לדוגמא, תקפיד בכל יום לאכול לפחות פרי וירק אחד, הגוף שלך יהיה הרבה יותר בריא. אם תקפיד לשתות רק כוס אחת של משקה מוגז ביום, או אפילו רק בכמה ימים – הגוף שלך יודה לך על זה.

 

 

Tags

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Close
Close